Week 2 - Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Myrthe Greuter - WaarBenJij.nu Week 2 - Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Myrthe Greuter - WaarBenJij.nu

Week 2 - Toronto

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

31 Mei 2015 | Canada, Toronto

De tweede en laatste week in Toronto! Deze week heb ik vooral veel parken en meer musea bezocht. Ik heb geluk met het weer: heb deze twee weken alleen maar zon gehad (en ja, ben ook hard verbrand haha). Alleen vandaagen gister heeft het geregend dus ik mag niet klagen.

Toronto heeft verschillende kanten: de drukke binnenstad met grote kantoorgebouwen, parken, de suburbs met grote huizen, maar ook musea, stranden en shopping malls zijn aanwezig.
Ik ben naar het Royal Ontario Museum (ROM) gegaan, een van de grootste musea in Canada, met verschillende thema's (skeletten van dinosaurussen, historie van Canada en bodemvondsten). Zeker de moeite waard om daar rond te kijken. De thema's zijn niet alleen interessant: de architectuur van het gebouw is ook tof om te zien.
Ook de Art Gallery het bezoeken waard. Een groot modern gebouw die verschillende tentoonstellingen laat zien, van historie tot moderne kunst.

Vrijdag ben ik samen met David naar Toronto islands gegaan; leuke dagtrip om te doen! Op het eiland hebben we fietsen gehuurd om het eiland te verkennen. Vanuit hier heb je een fantastisch uitzicht op de stad Toronto. Zeker doen als je in Toronto bent :). Oh leuk feitje: later bleek dat ik niet de enige Nederlander op het eiland was: blijkbaar waren willem a,exander en maxima daar ook op dezelfde dag!

Ik heb een avond afgesproken met Kamil, vriend die voor zn studie een paar maanden in een ziekenhuis daar onderzoek doet. Heel grappig om een bekenden aan de andere kant van de wereld te zien. Hebben wat gegeten en zijn daarna naar de film gegaan bij Dundas square, een soort times square van Toronto. Daarna nog een biertje gedaan bij een local pub. Het bleek dat de drukste straat in Toronto, Yonge street, afgesloten was voor het maken van een film (batman). Het was superdruk op straat. We hebben even staan kijken, tof om te zien wat er allemaal gedaan moest worden qua voorbereiding. Daarnaast hebben we een scene gezien die gemaakt werd, maar helaas geen actie of superhelden gezien.

Een goede tip als je een typisch Canadees ontbijt wil hebben en bij de locals wil zitten: tussen Yonge street en Bay street zit een restaurant: Fran's diner. Een restaurant dat al tientallen jaren gerund wordt door dezelfde familie en een oude Canadese uitstraling heeft. Heb hier heerlijk gegeten: buiten in het zonnetje met een bord vol eten en koffie ( ja free refill!)

Ook heb ik deze week mijn trip gepland die ik de komende 2 weken zal maken. Morgen zal ik vertrekken vanuit Toronto en met de bus naar Ottawa gaan. Na een paar dagen zal ik doorgaan naar Quebec City en Montreal waar ik ook een paar dagen zal verblijven in hostels.
In Toronto ben ik locals tegengekomen, waarmee ik een praatje heb gemaakt. Zij hebben mij tips gegeven voor mijn reis. Hun advies was om ook New York te bezoeken, 6 uur verwijderd van Montreal.
Dus.... zal ik vanuit Montreal met de trein reizen naar New York voor een paar dagen!! Vanuit daar neem ik de nachtbus terug naar Toronto en vanuit daar zal ik uiteindelijk met het vliegtuig vertrekken naar het westen van het land. Heb heel veel zin om de andere steden te bezoeken!!! Toch gek om morgen weg te gaan uit Toronto, ben net gewend haha.

Als afsluiting van deze blog nog een paar funfacts van Toronto:
- hier noem je de tram een 'streetcar'.
- Canadezen zeggen vaker 'sorry' tegen elkaar dan wij Nederlanders.
- op straat kan je niet veel prullenbakken vinden, maar toch is het schoon op straat!
- locals lopen allemaal naar werk in pak (en hebben meestal een big coffee in de hand)

Dat was het weer voor deze week. Hopelijk heb ik tijdens mijn trip goede wifi, zodat ik jullie op de hoogte kan houden! Liefs

  • 01 Juni 2015 - 08:33

    Petra:

    Lieve Myrthe,
    wat klinkt het allemaal goed! Heerlijk hoor ! Op naar het volgende avontuur. Nu echt alleen verder. Heel veelpplezier! Xx

  • 01 Juni 2015 - 08:35

    Esther:

    Leuk verslag weer Myrth!! Veel succes met de reis vandaag! X

  • 01 Juni 2015 - 13:06

    Mam:

    Mooi verslag weer! En nu veel succes en plezier met t vervolg! Geniet ervan he?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Actief sinds 28 April 2015
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 3312

Voorgaande reizen:

19 Mei 2015 - 15 Augustus 2015

Canada!

Landen bezocht: